Cupido-lesernes interesser

Publisert:
Sist oppdatert:

Cupidos lesere er urbane, ressurssterke og i alderen 25 – 55 år. De har i overveiende grad høy utdannelse og høy inntekt.

En undersøkelse gjort av Norsk Micromosaic i 2003 kaster lys over hvem som leser Cupido og handler i Cupido Shop. Undersøkelsen er basert på adressene til Cupidos abonnenter og kunder i Cupido Shop. Med metoden som ble benyttet av Norsk Micromosaic er Cupidos adresseregistre matchet mot demografiske data om befolkningssammensetningen i de områder som har de fleste Cupido-abonnentene og Cupido Shop-kundene.

Cupido-lesernes interesser
  • Cupidos lesere liker å reise, er åpen for fremmede kulturer og nyter gjerne raffinert mat de lager selv, men spiser også ofte ute.
  • De er musikkinteresserte, da gjerne med en forkjærlighet for blues, jazz, pop og rock.
  • Mange bruker internett som viktigste nyhetskilde.
  • De er bevisste i sitt valg av klær og setter ofte preg på motebildet gjennom egne valg.
  • De er opptatt av personlig utvikling og tar gjerne sjanser for å nå sine mål.
  • Leserne liker å gå på byen og er ikke redde for å benytte utradisjonelle kjøpekanaler som for eksempel Internett.
  • De utgjør som gruppe et kresent, bevisst og kjøpesterkt publikum, kall dem gjerne livsnytere.
En leserundersøkelse, foretatt i samarbeoid med Feedback Reseach,

Cupido - For bedre livskvalitet!
  • 78% mener Cupido påvirker samlivet på en positiv måte. 86% mener Cupido gir nytelse.
  • 78% mener Cupido påvirker samlivet på en positiv måte.
  • 86% mener Cupido gir nytelse.
  • 97% mener Cupido er et erotisk (og ikke pornografisk) magasin.
  • 97% mener Cupido passer for både kvinner og menn.

Fra leseserundersøkelse gjennomført i samarbeid med Feedback Research.

Relaterte artikler